1
Uinvest.com.ua – invest your money to the shares of real businesses
Motivasi Perniagaan

Perniagaan, Kewangan Serta Motivasi

Saturday, October 1, 2011

MENGENALI POTENSI DIRI DAN CARA BERPIKIR!!!

Tugas utama minda kita setiap hari adalah berfikir dan berfikir tanpa henti. Dari pemikiranlah akan membentuk bagaimana seseorang itu bertindak dan membuat keputusan. Manusia mencapai sesuatu yang hebat dalam hidupnya kerana caranya berfikir. Cara berfikir yang hebat sudah pasti akan membentuk insan yang hebat. Hukum akalnya memang begitu. Berfikiran positif akan memberikan kesan positif pada diri. Begitulah juga sebaliknya.

Setiap perkara yang difikirkan boleh sudah pasti akan akan dapat dilakukan. Sekalipun ada halangan yang mungkin menjadi penghalang kepada apa yang anda fikirkan. Banyak perkara tidak logik tetapi mampu dilakukan dengan cara berfikir yang hebat. Walt Disney tidak pernah pun bermimpi bahawa taman yang dibinanya menjadi sebutan sehingga kini walaupun sudah sampai keturunan cicitnya sekarang. Cucunya berumur 79 tahun baru sahaja meninggal dunia beberapa hari yang lepas. Tetapi kerana berfikir Walt Disney berjaya melakukannya.

Tun Dr. Mathir Mohamad juga adalah tokoh pemikir. Suatu masa dulu ramai orang tidak menyokong KLIA, Putrajaya, Menara KLCC namun setelah berjaya dibina baru semuanya mempercayainya. Ramai yang mula mengenali Malaysia di waktu beliau memegang Perdana Menteri Malaysia keempat. Semuanya bermula dengan pemikiran.

PERCAYALAH KEKAYAAN DICIPTA DIMINDA ….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...