1
Uinvest.com.ua – invest your money to the shares of real businesses
Motivasi Perniagaan

Perniagaan, Kewangan Serta Motivasi

Thursday, October 6, 2011

Bukan senang untuk berjaya dalam perniagaan

Assalamualaikum dan hai semua,

Sejak 2 minggu kebelakangan ini, saya agak sibuk untuk mengurus hal sendiri serta memastikan projek Komik Niaga dilancarkan dengan sempurna. Tidur di ofis dan tak menentu , makan pun lebih kurang , itu menjadi perkara biasa selama ini. InsyaAllah, selepas ini, saya kembali normal dan fokus kepada kerja sendiri.

Untuk makluman anda, sekarang ini saya agak sibuk untuk melancarkan satu projek amal iaitu Komik Niaga. Saya tak akan mengulas lanjut di sini, dan sekiranya para pembaca berminat untuk mengetahuinya, bolehlah lawati ke KomikNiaga.com.
Sejak awalan saya bergiat aktif dalam dunia perniagaan internet, ramai di antara rakan saya melontarkan soalan “Senang ke nak buat duit online?”. “Kalau gagal, siapa nak tanggung”. Lebih kurang begitulah persoalan yang dilontarkan sampaikan saya terdiam dan mengambil keputusan mendiamkan diri supaya tiada perselisihan faham di antara kami.
Para pembaca sekalian,
Ironinya, apabila minda kita sendiri yang menganggap bukan mudah untuk berjaya dalam sesuatu bidang, segala sistem dan kelakuan kita secara tidak langsung akan membawa diri jauh dari kejayaan. Kejayaan adalah bukan nasib semata-mata. Ia akan datang sekiranya anda yakin serta berusaha untuk menggapainya. Malangnya, ia tidak begitu kepada sesetengah pihak. Bagi mereka, kejayaan adalah nasib semata-mata. Ada yang menyalahkan keturunan sendiri sebagai sebab mereka tidak berjaya. Ada pula yang menyalahkan orang lain padahal diri sendiri tiada kehendak. Allah sendiri bersabda, sekiranya manusia berusaha, pasti AKU berikan kejayaan baginya.

Fikir-fikirkan

Thomas Edison mencuba mentol lampunya beribu kali. Setiap kali mentol yang diuji tidak menyala, beliau menerima ia seadanya. Iaitu mentol itu tidak menyala (tidak menjadi) dan terus dengan ujian berikutnya sehinggalah ianya menyala.
Kalau beliau menganggapnya sebagai kegagalan, kemungkinan besar  kita masih lagi menggunakan pelita untuk mendapat cahaya di waktu malam.

Ya, YAKIN BOLEH!

Nasihat saya, sekiranya para pembaca mahu memulakan perniagaan internet ataupun yang sudah menceburi perniagaaninternet, usah takut untuk gagal serta yakin pasti berjaya. Sekiranya masih di takuk lama serta berfikiran negatif terhadap perniagaan, saya pasti dan yakin para pembaca akan menemui kegagalan kerana diibaratkan anda sendiri menarik masuk sifat kegagalan itu dalam kehidupan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...