1
Uinvest.com.ua – invest your money to the shares of real businesses
Motivasi Perniagaan

Perniagaan, Kewangan Serta Motivasi

Saturday, October 1, 2011

Berilmu Untuk Berniaga

Makki bin Ibrahim berkata, “Saya berdagang, lalu imam (Imam Abu Hanifah) berkata kepada saya,

“Berdagang tanpa ilmu boleh menjerumuskan kepada muamalat yang rosak.”

Dia terus menasihatiku, sehingga aku mahu belajar. Maka aku selalu berdoa agar dia selalu diberi kebaikan setiap kali aku teringat padanya dan ucapannya, juga ketika aku solat. Kerana dia membuka untukku dengan keberkahan pintu-pintu ilmu.”

Manaqib Abu Hanifah, dinukil oleh Dr Muhammad Abdullah Ad-Duwaisy dalam buku Menjadi Guru Yang Sukses dan Berpengaruh. Terjemahan Izzudin Karimi Lc. Terbitan Pustaka Elba.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...